Jak projektować reklamy, aby były skuteczne? Takie pytanie zadawałam sobie w 2007 roku, kiedy otworzyłam z mężem firmę i szukałam zleceń. Zastanawiałam się, jak przyciągnąć klientów to świeżego wówczas biznesu. Zaczęliśmy od szukania lokalu. Słyszeliśmy, że dobra lokalizacja to 50% sukcesu. Kierując się tą zasadą, udaliśmy się do centrum Warszawy. Nie wiem, czy wiesz, lokale w tej lokalizacji do najtańszych nie należą, trzeba było szukać czegoś na marę zasobności portfela. Znaleźliśmy… lokal przy Al. Jerozolimskich we wnęce między blokami. Wtedy nie wiedzieliśmy, że to nie był strzał w dziesiątkę. Okazało się dość szybko, że trzeba było znacznie mocniej się reklamować i to nie tylko przy lokalu, ale również w zupełnie innych lokalizacjach. Jak by jeszcze tego było mało, praktycznie na każdej bocznej ulice była konkurencyjna firma. W tamtym czasie raczkowały dopiero social media, a królowała reklama drukowana.
Ulotki, foldery, wizytówki, pieczątki i wiele innych było hitem sprzedażowym. Stopniowo jednak zaczęło się to zmieniać.
O czego zacząć?
To jest dobre pytania, w zasadzie wiele osób aktualnie otwierających firmę zadaje sobie to pytanie. Jak też je sobie zadawałam. Wiele osób myśli, że jak świetnie się zna na swoich fachu na przykład dobrze szyje ubrania, to, to zupełnie wystarczy, aby otworzyć firmę i klienci będą „walić drzwiami i oknami”. Niestety tak nie jest i nie było w 2007 roku. Do klienta trzeba wyjść, trzeba się zareklamować, poinformować go co masz do sprzedania. Prowadząc firmę w pojedynkę, trzeba być alfą i omegą, czyli znać się na wielu dziedzinach. Znajomość swojego fachu to niestety mało, w końcu nie o to chodzi, aby być pracownikiem we własnej firmie. Smutne jest trochę to, że wiele osób nadal tak funkcjonuje. Dziwią się, że słabo idzie, co zrobić, aby było więcej pracy. Kiedy jesteś pracownikiem swojej firmy, nie masz czasu na szukanie zleceń, rozmowy, zajmowanie się reklamami, rozwiązywaniem spraw bieżących, księgowością (polecam jednak księgową) itd.
Dlaczego nie masz czasu? Bo kiedy wpadnie Ci kilka zleceń, to je wykonujesz i nie masz czasu szukać nowych, albo wogóle przyjąć nowych, bo fizycznie ich nie obrobisz. Tak… też się z tym zmagałam.
Próby i testy
Niewątpliwie, musisz szukać klientów albo na swoje produkty czy usługi albo dla swojego pracodawcy. W zasadzie to zawsze chodzi o handel. W końcu nie bez powodu mówią, że „reklama dźwignią handlu”. Mając lokal, tak naprawdę, w dość schowanym miejscu, podejmowałam różne próby reklamy. Testowałam, co działa, a co nie działa. Nie ma jednoznacznej odpowiedzi a tym bardziej gwarancji, co jest skuteczne w danej branży. Mam już dość duże doświadczenie w reklamie i wiem co dawać w reklamach, co nie dawać. Jakie tworzyć projekty na banery, które wiszą na wysokościach, a jakie na kasetonach. Minimalizm króluje od wielu lat.
Moja działalność
Siedzę w branży od 2007 roku. Zaczynałam od projektowania graficznego, przygotowania plików DTP, produkcji reklam, drukowania i aktualnie od paru lat projektowania stron internetowych. Stopniowo to wszystko wprowadzałam. Ponadto montaż reklam, oklejania witryn, wieszanie szyldów itp. Te wszystkie doświadczenia pomogły mi w opanowaniu całego tematu i wybraniu tych najbardziej dochodowych usług i produktów. Tak z czasem przyszedł czas na zmiany, selekcję i wyjście ze strefy komfortu. Nie sposób opisać wszystkiego w jednym poście czy ebooku, ale zebrałam garść najważniejszych informacji, dzięki którym zaoszczędzisz czas. Uwielbiam się uczyć, szkolić i automatyzować pracę. Zawsze szukam rozwiązań najprostszych, ale jednocześnie skutecznych. To klucz do sukcesu.
Ebook
Napisałam ebooka, w którym opisuje swoje spostrzeżenia i doświadczenia. Pamiętam wielu klientów, którzy bardzo chcieli na niewielkich nośnikach reklamowych wymienić wszystko, co robią. Często był to bardzo szeroki wachlarz produktów, tworzący całościowo chaos projektowy. To nie jest dobra forma na przedstawianie oferty.
Postanowiłam zatem, napisać ebooka „Jak projektować skuteczne reklamy”, aby wspomóc wszystkich tych, którzy zaczynają i nie wiedzą jak się reklamować, kiedy coś nie idzie, mają określony budżet na reklamę, nie wiedzą jak się reklamować.
Ten ebook nie jest skierowany dla grafików, ponieważ nie musisz nim być, aby wiedzieć, jak powinna wyglądać skuteczna reklama. Właśnie taka, która przyciągnie Ci klientów. Mój ebook jest tak naprawdę dla każdego.
W ebooku znajdziesz takie zagadnienia jak:
- co jest ważne w projektach reklam
- jak korzystać z palety kolorów
- jak dobierać czcionki
- chaos, harmonia i nuda w projektowaniu
- szufladkowanie reklam
- jak dobierać hasła w reklamie
- kampania reklamowa na miarę potrzeb i budżetu
- jak szukać miejsca na reklamę fizyczną
- jak dobierać reklamy
- rodzaje reklam zewnętrznych
- opis podstawowych materiałów do produkcji reklam
- jak szukać miejsca na reklamę
- samodzielne projektowanie
- moje doświadczenia
- masę przykładów, zdjęć, grafik
Aktualnie mój ebook jest w sprzedaży w moim sklepie i tylko tam aktualnie go kupisz. Jeśli cenisz swój czas i chcesz zrobić krok milowy, bo czujesz, że coś słabo Ci idzie, to nie zwlekaj. Mój ebook jest w zasięgu ręki. Wystarczy, że go zakupisz, zapłacisz przelewem online i odrazu powędruje na Twojego maila.
Zakup mojego ebooka już dziś i rozpocznij zmiany….
Link do mojego ebooka „Jak projektować skuteczne reklamy” – kliknij tutaj.
Fajnie tu do Pani zaglądać, bo zawsze można znaleźć ciekawe, merytoryczne wpisy 😉 Co do samej reklamy to niestety, ale z roku na rok stworzenie reklamy przyciągającej uwagę klientów czy partnerów biznesowych jest coraz trudniejsze :/
to prawda. Wszystkiego jest dużo. Miło, że jesteś i czytasz mojego bloga 🙂
Zaprojektowanie w 2022 roku skutecznej reklamy jest dość ciężkie w momencie gdy na rynku jest tak ogromna konkurencja. Coraz ciężej stworzyć coś naprawdę fajnego.