Co to jest strona lądowania?
Polska nazwa Landing page to właśnie strona lądowania. Jest to strona internetowa typu one page, czyli wszystkie informacje mieszczą się na jednej stronie. Nie trzeba nigdzie klikać i przechodzić do kolejnych stron.
Strony typu Landing Page są tworzone na potrzeby kampanii marketingowych. Na takiej www jest przedstawiony produkt, jego opis, cechy oraz CTA (call to action).
CTA to przycisk wzywający do akcji na przykład: zapisz, kup.
Jaka jest różnica pomiędzy zwykłą stroną a landing page?
Zwykła strona zawiera kilka sekcji, które mogą być podzielone na informacje takie jak: o nas, kontakt, informacje o usługach, produktach a ponadto jest menu nawigacyjne oraz menu w stopce. Na zwykłej stronie znajdziesz także dużo linków odnoszących do różnych miejsc. Tak można opisać wygląd strony głównej.
Strona lądowania to cel do osiągnięcia. Do najważniejszych cech zaliczyłabym brak głównego menu nawigacyjnego zarówno na górze strony jak i na dole. Landing Page jest tylko o jednym produkcie. Cała strona przedstawia korzyści, cech i zalet tylko jednego produktu. Ponadto na stronie lądowania nie ma linków.
Celem landing page jest na przykład sprzedaż produktu, uczestnictwa w webinarze, zapis na listę newslettera czy też na przykład wypełnienie ankiety. Tylko na tym skupia się taka strona, na przyciągnięciu odbiorcy.
Skład Landing Page
Najlepiej, aby strona lądowania miała pewien schemat przy projektowaniu.
Propozycja na podział sekcji w stronie landing page znajdziesz poniżej:
top sekcja – tutaj jest zazwyczaj tło czy zdjęcie produktu, tytuł, tekst.
nawigacja strony – wspomniałam, że nie ma nawigacji i nie powinno być jej tutaj, w sensie odnoszącej do twojej całej strony. Nawigacja strony to szybkie linki, czyli przejście do konkretnych sekcji w ramach tej samej strony. Chodzi o to, aby klient mógł sam szybko przejść do interesującej go sekcji.
o firmie / osobie – tutaj napisz o firmie lub autorze. Tutaj możesz napisać, kim jesteś, jakie masz kwalifikacje itd.
sekcja opisu produktu – to jest miejsce na przedstawienie cech i zalet twojego produktu. Najlepiej zrobić taki schemat, że zdjęcie umieszczasz po lewej stronie a opis po prawej.
galeria – tutaj chyba nie muszę nic pisać, bo nazwa mówi sama za siebie.
CTA sekcja – w tym miejscu umieszczasz zachętę do kupna z przyciskiem lub formularz, zapis gdzieś. Dobrze także działa umieszczenie zegara odliczającego czas, na przykład: „spiesz się, promocyjna cena jest ważna jeszcze tylko parę godzin”.
Jak się zabrać do projektowania strony lądowania?
Wiele osób się zastanawia, dlaczego ważne jest, aby zaplanować wygląd i treść strony lądowania. Jak wspomniałam wyżej, jest to www poświęcona jakiejś usłudze czy produktowi. Przeważające korzyści w takich stronach to techniczna i opisowa klasyfikacja produktu.
Co to są korzyści?
Korzyści dla klienta to powody, dla których zdecyduje się mieć twój produkt, ponieważ w jakiś sposób poprawia mu on jakość życia lub rozwiązuje jego problem.
Generalnie priorytetem powinna być sprzedaż korzyści, a nie skupienie się wyłącznie na nowych funkcjach. To, czego zwykle szukają klienci docelowi, to rozwiązanie problemu i zdobycie korzyści. Jeśli dzięki twoim nowym funkcjom klient coś otrzyma lepiej, to jest to najlepsza forma sprzedaży.
Jak zatem sprzedawać korzyści na stronie lądowania?
- Przeanalizuj potrzeby swoich klientów. Postaraj się zrozumieć, co potrzebuje twój klient. Wszystkie produkty czy usługi zaspokajają potrzeby lub rozwiązywania problemów. Im lepiej zidentyfikowana potrzeba, tym łatwiej dopasować produkt.
- Określ swój unikatowy punkt sprzedaży. Znajdź w swoim produkcie coś wyjątkowego coś, co wyróżni twój produkt na tle konkurencji. Dodatkowa cena, która będzie czymś wyjątkowym, dodatkowa korzyść, która różni się od innych
- Promocja cech produktu lub usługi z korzyściami. Pokazywanie funkcji produktu nie jest czymś, na czym powinieneś się skupić. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem byłoby, jak pokażesz korzyści dla klienta, jakie zyska, używając tych funkcji. Większość klientów skupia się na korzyściach.
Na przykład: Jeszcze lepsze zdjęcia robione telefonem, szerokokątne ujęcie, które idealnie sprawdzi się do robienia zdjęć w pomieszczeniach. W przykładzie jest korzyść dla klienta. A funkcje? Telefon został wyposażony w dodatkową kamerę umożliwiającą robienie takich zdjęć lub został ulepszony aparat i zmodyfikowany o… Dlaczego można robić takie zdjęcia? Bo aparat został wyposażony w dodatkowe funkcje, które do umożliwiają. - Referencje.
Opinie klientów to historie sukcesów. Bardzo ważny element rozwoju firmy, ponieważ opinie pomagają zdobyć zaufanie i uatrakcyjniają produkt lub usługę.Dlaczego tak jest?
Ponieważ ktoś inny potwierdził skuteczność produktu. Klienci tak naprawdę ufają sobie nawzajem. Zdecydowanie bardziej wierzy się opiniom niż treściom marketingowym. Referencje pomagają w podjęciu decyzji zakupowych.
Pamiętaj, że jakość produktów powinna potwierdzać, co to obiecujesz i zapewniasz. Jeśli produkt jest wysokiej jakości, to uzyskasz lojalność klientów na dłuższą metę.
Klienci, którzy znają produkt lub są z niego zadowoleni, wracają i dokonują powtórnych zakupów. Ponadto polecają produkt innym. Zatem tworzenie wysokiej jakości produktów, jest bardzo ważną rzeczą.